Tijekom proteklih mjesec dana ljudi iz Sports Interactivea su puštali u javnost niz priopćenja o većim i manjim novostima koje nas čekaju u Football Manageru 2020. Kao šlag na tortu po pitanju tih novosti, dolazi priopćenje o Match Engineu.

match engine

Kretanje u napadu

Krenimo s nečime što će sigurno izazvati najviše pozornosti kada je Match Engine u pitanju – kretanje u napadu.

Dio FM tima zadužen za Match Engine gledao i analizirao stotine utakmice tijekom ciklusa razvoja FM-a 20. Iz svoga trenerskog iskustva te na temelju informacija ljudi koji rade u nogometu došli su do zaključaka kako precizno podesiti kretanja igrača tijekom napada.

Igrači će sada izgledati inteligentnije i realističnije tijekom igre bez lopte u napadačkom dijelu igre. Kretanja su usklađena s pozicijom i rolom igrača. Na primjer, deep-lying-forward će sada gledati da se spusti duboko kako bi primio loptu, ali ako to nije moguće, kretati će se u pozicije gdje može “naštetiti” obrani.

Način kretanja je također u potpunosti stavljen u kontekst pozicije i role igrača. Neki će se vezni igrači odlučiti spustiti u obranu kako bi pomogli tijekom visokog presinga kojeg protivnik pokušava izvesti. Također su moguće situacije u kojima će ostali igrači pomagati veznom redu u situacijama gdje protivnik igra čvrsto i kompaktno na sredini terena. Moći ćete vidjeti i situacije u kojima napadači namjerno odlaze u offside te se vraćaju nazad kako bi zbunili protivničku obranu. Krilni igrači će raditi više ulazaka u sredinu ako situacija to dozvoljava. To će posebno biti vidljivo kod igrača s Inverted Winger rolom koja je sada dostupna na AMR i AML pozicijama.

Kao dio promjena u kretanju igrača, poboljšano je i donošenje odluka u posljednjoj trećini. Konkretno, igrači će sada gledati da prebace loptu na jaču nogu za udarac ili centaršut. To znači da će pokušati izboriti bolji kut za centaršut ili udarac te tako obrani pružiti manje šanse za blokadu.

Na kretanje u napadu veliki utjecaj imaju player instructions, ali i oppositions instructions protivničke ekipe.

Svaki će stil igre biti jedinstveniji i zahtijevat će da smislite nove načine kako zaustaviti protivničke napadače.

attacking movement

Promjene u obrani

Kao rezultat poboljšavanja igre u napadačkom dijelu igre, tvorci igre su se pozabavili i defenzivnom dijelu Match Enginea.

Defenzivci sada mogu donositi inteligentnije odluke kako bi pratili nova kretanja ofenzivnih igrača. Donosit će brže i pametnije odluke u markiranju igrača. Kao i kod promjena u ofenzivnom dijelu, igra defenzivaca će ovisiti o poziciji i roli igrača.

Kao dio remonta po pitanju mehanika u defenzivnom pozicioniranju, promijenjen je cjelokupni kôd toga dijela igre. Zbog toga ćete primijetiti da su stoperi svjesniji prostora i igrača oko sebe te spretniji u prepoznavanju prijetnji. Defenzivni igrači su bolji u čitanju igre, donoseći više odluka koje su u skladu s kontekstom situacije na terenu, a područje u kojemu će to biti posebno vidljivo su kontranapadi. Na primjer, vidjet ćete da su igrači spremni napraviti taktički prekršaj kako bi zaustaviti kontru.

Vratari

Mnogi fanovi igre su željeli vidjeti poboljšanja po pitanju golmana. FM20 donosi niz novih animacija i poboljšanja zbog kojih “vratari izgledaju i djeluju bolje nego ikad prije”. Postupci vratara će više odgovarati onome što se događa oko njih. Postoje i nove animacije za situacije kada vratar shvati da neće moći obraniti udarac.

Poboljšano je i pozicioniranje vratara na FM20. Tijekom otvorene igre vratari će se više kretati te će svoj položaj na crti prilagođavati poziciji lopte na terenu te tako prilagođavati kut i položaj gola u odnosu na loptu. Područje igre tijekom koje se ove promjene najviše mogu vidjeti su prekidi.

match engine goalkeepers

Poboljšana je i distribucija lopte kod golmana. Golmani će sada biti mudriji po pitanju dodavanja i tražiti će pametnije opcije, ovisno o vašoj taktičkoj postavci.

Također je dodano novo pravilo pa je sada obrambenim igračima dozvoljeno stajati u kaznenom prostoru tijekom izvođenja gol-auta. Dodane su i nove opcije po pitanju pozicioniranja igrača kada je uključena opcija Prevent Short GK Distribution.

Uz dodane nove animacije golmana, postojeće animacije su osvježene kako bi više odgovarale novim modelima igrača. Primijetit ćete razne nove animacije igrača u pokretu, posebno kada igrači kontroliraju loptu i tijekom driblinga.

Novi Match Engine donio je promjene i u drugim stvarima. Tu je tako i novi Trait za golmane – Plays ball with feet.

goalkeepers

Poboljšanje iskustva tijekom utakmice nisu vezane samo za stvari koje se događaju na terenu. Ove godine su poboljšani text-only highlightsi kako bi se bolje dočaralo što se događa na terenu. Zbog toga je ove godine postavljena nova postavka koja vam omogućuje kontrolu brzine igre tijekom text-only moda.